/Fysiotherapie
Fysiotherapie 2017-10-18T05:38:12+00:00

Fysiotherapie is er op gericht u zo goed mogelijk te laten bewegen.

De fysiotherapeut is de expert in houding en beweging. Met zijn kennis en kunde helpt de fysiotherapeut u bij het voorkómen, verhelpen of verminderen van uw lichamelijke klachten aan –zoals het in medische termen heet- het bewegingsapparaat.

Het menselijk lichaam is een verbazend knap en goed georganiseerd geheel van spieren, botten en gewrichten, waar we dagelijks op moeten kunnen rekenen.

Lopen, staan, springen, bukken, het zijn vaak volkomen vanzelfsprekende bewegingen. Dat bewegen niet zo vanzelfsprekend is, beseft u pas als u ergens last van krijgt. Als het lichaam even niet meewerkt. Degene die daar alles van afweet, is de fysiotherapeut.
Elk jaar gaan ruim drie miljoen mensen naar de fysiotherapeut. Mensen van alle leeftijden met verschillende leefstijlen en allerlei soorten klachten. Ze hebben klachten vanwege hun houding of omdat een beweging problemen oplevert. Het kan gaan om sportblessures, klachten opgedaan tijdens het werk, klachten als gevolg van een ongeval of ziekte, een ‘verkeerde’ beweging of simpelweg omdat het lichaam ouder wordt.
De fysiotherapeut behandelt ook mensen die vanwege een (chronische) aandoening onder medische begeleiding beweegzorg nodig hebben. Dat is belangrijk voor uw gezondheid en om mobiel te blijven.
Maar u kunt ook naar de fysiotherapeut voor revalidatie na een operatie of ongeval. Of voorafgaand aan een operatie om uw conditie te verbeteren en daardoor sneller te herstellen.

Enkele voorbeelden van vele klachten die door fysiotherapie positief beïnvloed kunnen worden:

• hoofdpijn
  • (chronische) lage rugpijn
  • whiplash
  • nek- en schouderpijn
  • schouderinstabiliteit
  • frozen shoulder (stijve schouder)
  • zweepslag
  • enkelblessure
  • achillespeespijn
  • carpale-tunnel-syndroom
  • golf- en tennisarm
  • stress gerelateerde klachten
  • hyperventilatie syndroom
  • ademhalingsproblemen
  • de runner’s knee
  • de jumper’s knee (springersknie)
  • shin splint (scheenbeenirritatie)
  • liesblessures

Eerste afspraak

Bij de eerste afspraak vormt de fysiotherapeut zich een zo volledig mogelijk beeld van uw klachten, door u eerst vragen te stellen en te onderzoeken. Op basis daarvan stelt de fysiotherapeut de diagnose en stelt het behandelplan voor. U bespreekt dit samen, want uw persoonlijke situatie en doelen staan hierbij centraal. Stel dus ook vooral uw vragen aan de fysiotherapeut en vertel wat u graag wilt bereiken. U krijgt dus altijd zorg op maat. Passend bij uw persoonlijke situatie en gericht op het doel dat u wilt.

Fysiotheraphie